onsdag, juni 17, 2009

K-brunnar

Förra veckan gick jag på hur många k-brunnar som helst. Jag och brorsonen hade lite av en tävling. Han gick även på v-brunnar men det vågar inte jag. Det betyder ju varning.

Nåväl. I min värld betyder (betydde?) k-brunnarna bara tur så där i största allmänhet. Enligt Little Frogs.com (som gjort k-brunnsmattan) betyder det tur i kärlek. Ett tag fick man bara gå på en k-brunn om dagen annars blev det motsatt verkan. Det var säkert en förälder som hittat på det. Om man gick på en a-brunn (ett öde värre än döden) kunde man stabilisera otursläget med att snabbt hitta en k-brunn att hoppa på. Eller bli bankad tre gånger i ryggen. Vad mycket fuffens man hade för sig när man var barn...

När jag inte har k-brunnstävling går jag inte omvägar för att gå på k-brunnar. Men a-brunnarna undviker jag. Som tur är kan man ju ta ett kliv över nu när man är vuxen och har längre ben.

2 kommentarer:

Tove sa...

Jag förstår inte, men jag fick helt plötsligt ett sånt väldigt begär efter en sån där matta. Jag bara funderar på om jag skulle våga gå på den, för i min värld var liksom alla brunnar läskiga.

Lina sa...

Ja, den väcker habegär! Den håller lite längre om du inte går på den men om jag och E har tävling kanske vi sliter lite på den. Om det är ok?