lördag, juni 06, 2009

Det kan vara bra att ha...

Dagens mest hörda replik:
"Ska ingen annan ha den tar jag den. Det är ju synd att slänga."

Dagens mest sagda replik:
"Nej, tack."

Vi har varit och tömt lägenhet idag. Nästan alla i Robbans släkt är samlare. Allt kan vara bra att ha.

Jag känner mig som en jobbig en som inte vill ha hållaren i järn till bag-in-boxen fastän jag ju dricker sånt vin. Inte heller ville jag ha askfaten i porslin med bilder från Danmark. "Exotiskt, men nej tack. Jag röker inte." "Men du kan ju hänga upp dem på väggen". Tack för tipset svärmor, men nej. Inga tallrikar på väggen. Sedan fick vi veta att vi hade för lite tavlor på väggarna, en oljemålning med en båt hade kanske varit något? Nej, tror inte det heller.

Inte heller ettöringarna, den broderade tavlan, utemöblerna i grön plast, salt och pepparkaren i form av sälar eller soffan i grönt skinn ville vi ha. Trots detta lyckades vi fylla bilen med saker. Lite böcker, två skåp, krukor, en mangel, blommor och elsladdar. Det kan ju var bra att ha...

3 kommentarer:

Maria sa...

ooo en mangel :) Är du säker på att du inte ångrar ettöringarna, tänka som många glassar du kunde köpt... om du levt för 50 år sen;)

Lina sa...

Nu när du säger det ;•) Och ettöreskolor.

Maria sa...

Precis!