tisdag, januari 13, 2009

Det gååår inte!

Om jag fick en krona varje gång jag hörde min kollega säga "Det gåår inte!" hade jag varit miljonär sedan oktober. Vi bytte dokument- och ärendehanteringssystem och sedan dess har detta varit hennes vanligaste replik. I början körde hon även med att systemet inte var användarvänligt tills vi talade om att vi tyckte nog att det var mer användarvänligt än det gamla systemet.

Tyvärr är det inte bara systemet som inte går numera utan en hel del annat också. Det känns lite som om det är hack i skivan (som vi ålderdomliga kan säga och förstå vad vi menar).

Nåväl, efter att ha hört hundratrettiosju "Det gååår inte!" under dagens lopp känner man sig inte speciellt uppåt. Det tär lite på ens glada humör att höra någon uttala sig negativt hela dagarna.

2 kommentarer:

chlott sa...

Jag förstår preciiis vad du menar, och nej det är inte särskilt uppiggande att vara omgiven av sådan negativitet hela dagen.

Det finns ju en begränsning på hur många gånger man orkar svara "Jo-hooo då, ska vi slå vad?" med ett glatt leende innan man känner sig helt tom inuti.

Lina sa...

Ja, precis. Suck. Men jag får ju en glädjekick på fredag ;•)