fredag, januari 30, 2009

Avtackningarnas tid har bara börjat...

Idag har dagen ägnats åt avgångar. Två blivande pensionärer, en uppsagd förvaltningschef och trainee-Måns (som sedan ett år tillbaka varit VA-Måns) slutade.

Jag kan inte sticka under stol med att jag tycker att det är ganska skönt att det där köttberget börjar försvinna. Det har varit snack om det så länge och jag tror inte att fyrtiotalisterna har förstått att det är dags att gå själva. De tjatar ständigt om att de ska jobba tills de blir 70. Sluta med det och gå i pension! Utnyttja tiden till 70-årsdagen till något trevligare än att jobba! Drick vin på en tisdag, res, handla när ingen annan gör det, läs böcker, mata ankor, gå på bio, förkovra er - ja, gör det ni tycker är roligt. Jag tror inte på att ni tycker att arbetet är det roligaste ni kan tänka er att göra. Ni har gjort era över 35 år i arbetslivet, njut av att få slippa!

Men jag vet att det inte är lätt. Inte ens min mamma går att övertyga.

Inga kommentarer: