måndag, januari 19, 2009

12663 dagar gammal

Läste Datainspektionens tidning Magazin DIrekt (nr 4, 2008) som handlade en del om datauppgifter på vift. Där fick jag tips om sajten Birthday.se. Meningen var egentligen att man ska förfasas över hur lätt det är att ta reda på en massa saker om vem som helst i Sverige. Jag gör det nu: Usch, vad det är förskräckligt att man kan få reda på så mycket om alla!

Men en del av mitt jobb är att lämna ut allmänna handlingar så jag är ganska härdad. Jag lämnar betyg till vem som helst och det är jag som fixar klasslistor till klassfesten.com, numera barabamba (urfånigt namn).

När jag var inne på sajten och inte alls kollade hur gamla mina grannar var (nejdå) såg jag att det bara är 121 dagar till min födelsedag. Vad passar då bättre än att fylla på önskelistan? Idag önskar jag mig en bag-in-box hållare från företaget POM. Visst är den snygg?

Inga kommentarer: