torsdag, september 30, 2010

Frukostbulle

När det är helg brukar min förstafrukost bestå av kanelbullar och varm choklad. När jag berättat det för vissa av mina vänner har de blivit så där vuxna och sagt att det kan man inte äta. Det är ju inte alls nyttigt.

Nej, jag äter inte förstafrukost för att det är nyttigt. Jag äter förstafrukost för att jag är hungrig och att det blir kanelbullar till förstafrukost beror på att det är gott. Och att jag äter den ensam så det är ingen som hindrar mig från att äta en god förstafrukost. Den som möjligtvis hade kunnat ha något att säga till om angående frukostval sover vid den tiden på helgmorgnar.

Nu visar det sig att jag hela tiden har haft rätt i mitt förstafrukostval. Jag är inte ensam. Pressbyrån håller med mig. Kanelbullen är den nya frukostbullen.

Till alla oroliga hälsofantaster som vill mitt allra bästa kan jag tala om att jag till andrafrukost några timmar senare äter smörgåsar och dricker juice. Ibland äter jag fil även på helgen, fast jag tycker att det hör vardagarna till.

Inga kommentarer: