lördag, september 11, 2010

Skjut ej upp till morgondagen

Idag ska jag på bröllop. Allt är klart förutom att jag inte har strukit min omsydda klänning. Igår när jag kom hem var jag tröttare än tröttast. Så trött att jag var tvungen att sova en stund för att orka gå och lägga mig. Det blev inget klänningsstrykande igår kväll. Bröllopet är inte förrän vid två idag så det är ingen fara på taket egentligen. Jag hinner, det är förmiddagens enda uppgift.

Denna uppskjutna klänningsstrykning gjorde att jag i nattens dröm(mar?) har fått för mig att min kompis mamma är adlig (med det adliga namnet Lindsjö), träffat min mamma som snabbtråcklat på fel band i empireskärningen på klänningen, försökt få av det felaktiga bandet vilket var svårare än man kunde tro, visat spetstrosorna, ätit lite mellanmål med andra bröllopsgäster före vigseln, missas lurbröllopet med raketer som var på den i inbjudan utsatta tiden och luskat reda på att vigseln var flyttad till klockan 18, gått vilse i kyrkans källare som visade sig innehålla ett storkök och dessutom missat början på bröllopet så att jag fick smyga in efter brudnäbbarna.

Tänk så harmoniska drömmar jag drömt om jag bara strukit min klänning.

Inga kommentarer: