fredag, september 17, 2010

Köksrenovering och sommarstuga

Kom att tänka på mitt gamla dockskåp igår (det var någon som nämnde ett företag som hette Lundby som inte alls hade med dockskåp att göra).

Mitt dockskåp kändes hopplöst omodernt när jag tittat på Lundbys hemsida. Jag blev helt sugen på att renovera lite. Det är ju bra mycket billigare att byta ut 70-talsköket mot ett modernt i det huset än i vårt riktiga... Två moduler så har man ett tipptoppkök!

Men det är ju även lite charmigt att ha ett 70-talsdockskåp. Egentligen. Kanske ska jag bara köpa en ny soffa och byta ut tavlorna på väggen? Eller köpa en bokhylla och byta ut grammofonspelaren med lp-skivor. De är ju hopplöst ute, går knappt att få fatt på längre.

En sak som jag tycker är viktig är att alla i familjen har en säng att sova i. Det tycker jag att det är lite si och så med i Lundbys dockhus. Ska barnen vara uppe hela nätterna och se på tv? Eller dricka saft i köket? Jag vet inte vad mitt dockhus har för modell, det var det man inte kunde bygga på en våning på (alltså inte Småland). I det fanns det två sovrum på ovanvåningen så att alla hade någon plats att sova på. Och en balkong som man kunde ha julgranen på när det inte var jul. Ja, man prioriterar lite olika...

Kanske ska jag nöja mig med att köpa en modern sommarstuga? I den får alla sova i soffan utom hunden och papegojan. Lite sugen är jag, trots allt.

1 kommentar:

Misi sa...

fast.. lp-skivor är ju lite inne nu. Det finns ju flera band som ger ut sitt nya på lp. Så egentligen ligger du helt i tiden! Jag tycker satsa på sommarstugan.