onsdag, februari 03, 2010

Vinterväder

Jag är hemskt hemskt ledsen att behöva tala om det. Jag tycker att det här vädret är alldeles alldeles underbart!

Jag vet att jag är ensammast i världen om den åsikten. Jag vet att det gör att jag kommer hem väldigt mycket senare och på konstiga vägar. Jag vet att det är halt. Jag vet att man måste ha en massa kläder på sig (men det måste man "vanlig" skånsk vinter också bara det att man dessutom måste ha regnkläder). Jag vet.

Men nederbörden hade kommit även om det var plusgrader fast i form av regn. Det hade varit mycket tråkigare. Och det blir inte vår tidigare för att det inte är snö, det är bara mycket vackrare tills den kommer.

Bilden är tillägnad A-C - de finns där, under snön...

1 kommentar:

ann-charlotte sa...

Tack! Jag ska ut och gräva, tror jag! Fast jag hatar snö och kyla får jag medge att barnen har kul! Viktor och kompisen åker spark och gör igloo... Händer inte varje år!