söndag, februari 14, 2010

Jajustdet-upplevelser

När jag bestämde mig för att hänga på crawlkursen för några år sedan fick jag en jajustdet-upplevelse när jag stoppade ner huvudet under vattnet. Jag tycker ju inte om att ha huvudet under vattnet och det är kanske en anledning till att jag inte lärt mig crawla. Jag gick kursen i alla fall, fick mycket motion och vet hur man ska andas i teorin. Jag vet också att jag kan hålla andan i 12 1/2 meter.

När jag började spela kontrabas förra veckan fick jag också en jajustdet-upplevelse men av ett annat slag. När jag började spela insåg jag att jag saknat det där spelandet. Ibland får jag för mig att jag inte är det minsta musikalisk och att jag bara ville ha ett snyggt instrument hemma när jag sa "jag vill spela kontrabas". Men det visade sig att det inte var så. De gamla takterna satt i och det är jätteroligt att spela. Just nu saknar jag bara mitt notställ, jag inser att akvariet inte är den bästa lösningen...

Och för alla oroliga kan jag nu meddela att Spanien finns med på repertoaren.

2 kommentarer:

Misi sa...

Phu! Då är jag lugn igen ;)

Västmanländskan sa...

*gillar*