tisdag, februari 16, 2010

Andra dagar ska vi inte tala om

Vissa dagar bär, man lyfter
svävar omkring med sin lycka
Färgerna vilar lättjefullt på sina föremål
Ljuden skojar vänligt med öronen
Fötterna är varma, huvudet svalt
(---)
Andra dagar,
andra dagar ska vi inte tala om.
Om härliga dagar av: Tommy Olofsson
Idag var det en av de där andra dagarna.

Fick gå till jobbet med våt strumpa eftersom jag trampade i lite vatten på badrumsgolvet precis innan jag skulle gå till tåget och fick med mig strumplådans sämsta par strumpor som ombyte.
Minuten efter gick den lilla metallbiten man drar i på dragkedjan av när jag tog på mig stövlarna och jag skadade min tumme (och fick laga stöveln med ett gem).
Ägnade förmiddagen åt tålamodsprövande hemsidesarbete som medlare mellan kulturfalangen och turismfalangen varav ingen tyckte att deras verksamhet passar under rubriken "uppleva och göra".
Ägnade eftermiddagen åt att försöka ignorera en 60+dams nästan beundransvärda negativa energiutstrålning som sabbade stämningen på mötet och sög musten ur oss.

Men lunchen var fantastiskt trevlig och semmelfikat med lite skvaller och möjlighet att kräka av sig lite lyfte dagen.

Jag hoppas att det är en av de där vissa dagarna imorgon och att mitt tålamod inte tryter än på ett tag...

4 kommentarer:

Annelie sa...

Du har inte funderat på diplomatbanan?

Lina sa...

Jodå, den tanken har jag haft en gång när jag var ung och gick på gymnasiet ;•) Kanske borde jag sadla om?

Emelie sa...

Du är en sann diplomat Lina, jag beundrar dig!
Semmelfikan var helt klart dagens behållning.
Vad ska vi göra utan dig???? *snyft*

Lina sa...

Det kommer att gå finfint! Men jag kommer att sakna er också, arkivarier i Lund kan ju aldrig ersätta er. Vi får lösa det på något sätt...