torsdag, februari 25, 2010

Avskedsansökan

Idag har jag lämnat in mitt livs första avskedsansökan.

Det är ju en dröm jag haft länge men jag hade nog tänkt mig att göra det på ett lite annat sätt i mina drömmar. Lite mer bitchigt. Lite mer "här har du, surkärring, nu är jag trött på er". Lite mer överraskning.

Nu blev det inte så. Först ville min nya arbetsgivare ta referenser från min nuvarande chef och då var jag tvungen att erkänna att jag kanske hade ett annat jobb på gång. Sedan tänkte jag ta tjänstledigt under provanställningstiden, vilket gjorde att jag var jag tvungen att vara lite snäll trots allt. Efter många dagars grubblande sa min chef nej till tjänstledighet och då kändes det lite fel och sent att ta fram bitchigheten....

Men nästa gång jag säger upp mig så kanske. Eller så är den bitchiga Lina inte riktigt jag i verkligheten utan bara i mina drömmar.

2 kommentarer:

ann-charlotte sa...

Bara dåliga förlorare behöver ta till bitchighet! Med alla ess på hand kan man väl vara en god vinnare! Och så lämnar inte bitches saknande arbetskamrater efter sig, så det är nog inte du, alls!

Lina sa...

Tack A-C. Nej, jag är nog inte så bitchig trots allt. Jag har ju dessutom fått två av mina kollegor att börja gråta när jag sa att jag fått ett nytt jobb...