fredag, mars 04, 2011

Fredagstidningen

Fredag.

Det som skiljer fredagarna från andra vardagar här hemma är att jag får SvD. Jag njuter. Jag hade inte hunnit läsa två tidningar alla de andra dagarna så det är lite helgbonus att få en extra tidning. Mest njuter jag av Kulturdelen och allra mest av korsordet. Att få sätta sig med förmiddagskoppen kaffe och lösa dagens kryss - det är fredag det!

Idag kändes SvD väldigt tunn. Någon hade tagit Kulturdelen. Jag fick nöja mig med nyhetsdelen och näringsliv. Inte roligt alls. Jag fick läsa pdftidning i stället. Inte alls samma sak. Korsordet kan jag ju skriva ut. Men det är inte samma sak, skrivpapper och tidningspapper.

Jag är lite förbannad.

2 kommentarer:

ann-charlotte sa...

Bilagan upphittad? Fel i tryckeriet eller en lömsk kulturberoende tjuv?

Lina sa...

Ingen bilaga funnen. Jag tror att tidningsbudet är en kulturdelstjuv. Jag har klagat hos SvD och får min prenumeration förlängd med en dag. Hoppas för deras skull att det är en fredag :-)