lördag, januari 08, 2011

Input och output

Man behöver lite input för att få output. Här händer inte så mycket. Jag ammar, går en promenad, försöker få i mig lite mat vid någorlunda rätt tidpunkt. Surfar lite och går bet på gårdagens kryss i SvD. Funderar på att hämta dagens tidning och ta tag i dagens kryss istället. Inte mycket att blogga om alltså.

Jag förstår helt plötsligt att folk kan bli så upprörda över saker som står i tidningen. Och varför det skrivs så många insändare. Om tidningen är den enda input man får så står det ju ganska mycket som är fruktansvärt. Jag fastnar mest på smånotiser om allt möjligt. Igår läste jag om en 70-åring och en 80-åring som slagit varandra blodiga med snöskyfflar när de inte kom överens om snöskottningen. Detta hände i Jönköping och jag undrar hur det kunde ha så mycket nyhetsvärde att det hamnade i Helsingborgs dagblad. Kanske för att vi ska kunna varna våra barn för hällörade småländska äldre herrar med snöskyfflar. Det har vi i alla fall gjort...

Inga kommentarer: