onsdag, september 21, 2011

Listad på Fejjan

Facebook har mixtrat lite. Har bland annat gjort listor som mina vänner sorteras in i. Fantastiskt. Som tur är måste man lägga till dem själv för att de ska hamna på listan. Jag tog bort förslaget att jag var familj med mitt ex, till exempel. Det känner jag inte alls att jag är.

Fördelen med listorna är, enligt Fejjan:

Publicera dina uppdateringar direkt till de vänner och släktingar som de är mest intressanta för, så slipper du oroa dig för att du stör andra.

Helt ärligt, jag har aldrig oroat mig för att jag stör på Fejjan. Om det är någon som tycker att mina uppdateringar stör hoppas jag verkligen att den personen döljer mig i sitt nyhetsflöde. Svårare än så är det inte. Jo, ja, jag kan tänka mig uppdateringar som jag bara vill att vissa ska läsa men då kan jag begränsa mig när jag skriver in det.

Mer rätt är väl att jag inte oroat mig för att jag stör eftersom hela grejen med Fejjan är att störa. Tala om vad man gör, och kanske vad man tänker. Störa vänner genom att gratulera dem på födelsedagen fastän man inte visste när de fyllde år innan det ploppade upp i högerspalten. Och störa dem genom att kommentera på deras statusrader. Om de nu inte har bestämt sig för att inte ha mig på listan eftersom de tror att de stör....

2 kommentarer:

Fisen sa...

*gilla* :P

Fisen sa...

ha fick precis skriva in proselli och jag tänkte: prusskeluskan! Det var ju en märklig slumpad bokstavskombination...