tisdag, september 27, 2011

Award

Jag har fått en award av Västmanländskan. Tackar och bockar!

Det är en award som är tänkt att gå till bloggare med färre än hundra följare. De som får den här utmärkelsen ska länka tillbaka till den som de fått den av, svara på fem frågor och sedan skicka utmärkelsen vidare till fem bloggare med färre än hundra följare som de känner borde få mer uppmärksamhet.

1. Varför började du blogga?
Första blogginlägget är från 2005 men om man bara gör ett om året räknas det nog inte. Det var dessutom mest på test. 2008 kan man nog säga att jag började fast i början var det ju bara jag själv som läste.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag har precis bytt dator och från att ha en milslång lista med bloggar jag tittade på då och då hängde bara några få med. Skönt på ett vis, jag har inte saknat de jag lämnat så där värst mycket... De som är kvar är mest personer jag känner IRL.

3. Vilka favoritfärger har du?
Blå, lavendelblå allra mest. Eller Linablå som den också heter. Fast jag tycker ganska bra om att klä mig i lila och bruna kläder också. Och lite rött.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Svårt att välja...
- Livet från den ljusa sidan
- Star Wars (ja, jag vet att det är mer än en)
- Oh brother, where art thou?
- Fyra bröllop och en begravning
- The Rock

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

USA.

De här fem bloggarna får utmärkelsen av mig:

Chlotts fotoblogg. Bara för att hon är bäst. Och idén är så lysande att den måste vara hennes från början trots att andra härmats innan hon började bildblogga.

Dagens lokaltidningsbesvikelse. Ja, jag skrattar gott varje gång. Men antagligen har den fler än 100 besökare per dag.

Z är också värd en utmärkelse i sin bubbla som nybliven mamma. Just nu är det en bebisblogg men kanske återgår den till att vara en blingblingblogg om ingenjörsslit i lillkommunen, förorenad mark och melodifestivalen. Kanske.

Ja, det var tre. Orkar inte leta reda på den gamla datorns långa lista för att hitta två till och de jag följer här har definitivt fler än hundra besökare eller är så privata att jag inte tror att personen bakom vill ha fler besökare än de få som är där. Ska sanningen fram vågar jag inte kolla min gamla lista, tänk om jag fastnar och är tvungen att läsa ikapp. Det har jag inte tid med, jag har en bokcirkelbok att läsa ;)

2 kommentarer:

chlott sa...

Åh tack! Jag skickar inte vidare, skyller på att sånt här inte passar in i formaaatet för min blogg.

Men jag blev glad för utmärkelsen!

Och jag läser också bokcirkelbok. Och läser och läser.

Lina sa...

Ja, jag funderade lite på hur den bilden skulle se ut Chlott...

Tog en paus i läsandet och såg The Rock en gång till (blev inte riktigt lika kissnödig som första gången jag såg den men nära nog. Den här gången slapp jag kissa i en buske på Oj:s parkering i alla fall.)