lördag, december 11, 2010

Trendspaning

Förra helgen fylldes min fb-sida med pepparkaksbakande barn i varierande storlek alternativt pepparkakshus (också de i varierande storlek). Idag verkar det som om alla bakar saffransbiscotti. Däremot var det ingen som la upp några bilder på barn som la lutfisken i blöt på Annadagen, det var ingen som skrev att de gjorde det heller. Det verkar som om det är bestämda dagar för de nya julrelaterade aktiviteter och att någon av julkakorna har bytts ut mot skorpor.

Igår kväll delades mina vänner upp i två kategorier. De som tittade på den stora festen och de som såg på Idol. Jag tillhörde den första kategorin och får därmed erkänna att jag tittade på tv igår. Jag som satt och funderade över att inte alla tittade på samma program på tv längre som på Razzels tid, men det verkar som om jag hade fel i min fundering.

Etnologen har vaknat till liv. Och viljan att följa trenden med saffransbiscotti...

Bilden har jag lånat från Arkitekturmuseet (fotograf: Matti Östling)

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hur är det med pepparkakasbiscotti? ;)
Det faller väl i samma kategori.

(jag såg för övrigt den stora festen).

Lina sa...

Ja, det är nog ungefär samma. De såg väldigt goda ut i alla fall :-)