torsdag, december 02, 2010

Knäck

I vanliga fall när jag kokar knäck är jag otåligheten själv och gör kulprovet när knäcken kokat i en oändligt lång stund typ fem minuter. Idag tänkte jag att jag inte skulle vara så hialös utan vänta de där 45-60 minuterna som det enligt receptet skulle ta innan knäcken var klar. När jag kulprovade efter 40 minuter klarade knäcken visserligen kulprovet men den klarar även att knäcka en eller annan tand om man har otur. Försöka få den i knäckformar var dömt att misslyckas så jag bredde ut den istället. Antagligen får jag slå sönder den med hammare till lagom stora bitar.

Men den smakar gott. Man behöver ju inte tugga på den, man kan ju låtsas att den ska vara sådan och suga på den istället.

2 kommentarer:

Eva-Maria sa...

Det är rätt inställning! Klart man ska suga på den!

Lina sa...

Strykande åtgång har den i alla fall. Nu har jag gömt den i kylskåpet så att den inte tar slut alldeles för fort...