lördag, april 10, 2010

Mallgroda

Efter att ha jämfört vilket ämne som verkade mest förtråkande på doktoranden (laxhjärna eller grodägg) kom vi in på vilka slags grodor vi kände till. Vildgroda, lövgroda, tamgroda, skogsgroda...

När Ola sa mallgroda var jag tvungen att bita mig i tungan för att inte kalla honom för mallapa. Och så kom jag att tänka på min morfar. Vi brukade viska saker till varandra bara för att retas lite med min storebror. Det hade kunnat vara hemligheter som viskades (vilket det ju var ibland, mycket hemliga) men oftast viskade vi bara mallgroda som svarades med ett mallapa.

På bilden ser ni en Mallgroda och en Mallapa, ni får själva räkna ut vem som är vad...

2 kommentarer:

Henrik sa...

Ja, att du är en mallgroda vet ju alla, så det var ju lätt :)

Lina sa...

:) Det är inte alla som känner mig så väl...