fredag, april 16, 2010

Lycka till?

Den här skylten sitter på lagom läshöjd när man satt sig på damtoan på Statt i Hässleholm. Bra att de tänker på miljön. Men jag började fundera lite när jag kom till Lycka till!

Lycka till med vad? Först tänkte jag att det var ett Lycka till med att sitta helt stilla i tio minuter så att lampan slocknar. Då började jag titta mig omkring i toabåset och insåg att rörelsesensorn inte satt inne på toa. Man kan sitta där inne och vifta hur mycket man vill, lampan kommer ändå att slockna efter tio minuter. För att få igång den måste man måste gå ut från toan. Hmmm.

Kanske de menar Lycka till med att göra det du ska i totalt mörker. Det fick mig att tänka på komikern Thomas Petersson och hans "Sitter du här och skiter i mörke?"

Lycka till att hinna det du ska på tio minuter. Ja, jag får väl erkänna att offentliga toaletter är inget ställe jag sitter och fördriver så där värst mycket tid i frivilligt. Jag brukar till exempel inte ta med mig allt informationsmaterial jag fått på konferensen...

Eller så var det bara ett vänligt Lycka till med toabesöket. Det tror jag att jag ska börja säga när någon säger att de ska på toa.

Inga kommentarer: