söndag, april 11, 2010

Lasses boktips

Den roligaste bok jag någonsin läst
Lasse Berghagen
Så står det på framsidan av boken jag just börjat läsa. Det gör att man börjar undra.
Hur många böcker har Lasse Berghagen läst?
Vad läser han för böcker?
Han kanske tillhör den skara som inte läser mer än kanske en bok vart femte år. Kanske läser han bara rysare och faktaböcker.

De vanliga recensionerna som står på böcker har man ju lärt sig tolka. När det är Malmbergets lokaltidning som ger boken "tre järn" brukar jag tolka det som om det inte är någon höjdarbok egentligen och att de inte kan hitta någon annan som skrivit något positivt om den. Men Lasse Berghagen. Jag tycker att den är svår.

Jag får väl lita på Ellen i bokhandeln istället, det var hon som rekommenderade den...

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Det var en kluring ... jag har aldrig tänkt på Berghagen som den litterära typen så då borde hans omdöme hamna i samma kategori som Malmbergets lokaltidning, men det är kanske mina fördomar.

Lina sa...

Ja, det är klurigt... Man ska kanske också fråga sig vilken målgrupp de tänkte på när de satte Lasses kommentar på framsidan av boken, och om man vill tillhöra den målgruppen...

Henrik sa...

Den var rolig. Jag har precis läst den. Det var kanske inte den roligaste bok jag har läst - men så är jag ju inte Lasse Berghagen heller.

chlott sa...

Jag har precis börjat läsa den nu! Slet åt mig den på Willys av alla ställen, och såg inte förrän nu när jag börjat att det var den.
Den verkar ganska rolig. Trots att jag inte är Lasse Berghagen...