söndag, februari 15, 2009

Längtan efter god morgon

Det är skillnad på apelsinjuice och apelsinjuice. Min vanliga favoritjuice Godmorgon Eko fanns inte i vår närbutik längre. Jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Alternativet man fick välja på var Längtan från Kiviks musteri. Jag tyckte inte att den smakade någonting men blev rättad av min man. Han tyckte att den smakade som det tunna skalet runt klyftorna i apelsinen. Jag får nog ge honom rätt, det smakade ju lite mer än ingenting.

På kiviks musteris hemsida kan man läsa att Juicerna är gjorda på utvalda råvaror som passar vår svenska smak. I så fall har jag inte någon svensk smak för det föll inte mig i smaken det minsta.

Sen vet jag inte om namnet är så tilltalande. Det är ju inte längtar jag gör efter att få äta frukost en måndagsmorgon...

Inga kommentarer: