fredag, augusti 22, 2008

Nu kan nackhåren resa sig

Jag har varit och blivit klippt. Ganska mycket den här gången. Resultatet är en vanlig Linafrisyr som varken behöver fluff eller spray för att ligga som den ska. Bara ett lätt skak på huvudet. Det gör min man grön av avund varje morgon...

Det som känns konstigast när man är nyklippt är att tvätta håret. Håret tar slut på fel ställe. Och jag måste mumla ett mantra för att komma ihåg att ta en mindre mängd schampo. Annars står jag där med en massa lödder och inget hår att ha det i.

Som ni ser på bilden är det dags att läsa skräckhistorier. Jag får passa på nu när nackhåren är så korta att de faktiskt kan resa sig...

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Hej! Bara en liten uppmaning, som jag glömde att nämna i mejlet till alla Pocket & Prassel-deltagare: Hör av dig till den som du ska skicka brev till! Använd en anonym mejladress eller skriv en kommentar! (Se inlägg på min blogg + kommentarer)
Ursäkta tankspriddheten! ;-)