måndag, augusti 18, 2008

Hemlig bokvän - Pocket och prassel 2.0

Jag tänkte ägna hösten åt att skämma bort någon med böcker och godis i Pocket & Prassel 2.0 Här kommer svaren på frågorna till min hemliga bokvän!

* Vilken genre är du mest förtjust i?
Romaner, fantasy, chicklit men jag läser det mesta.

* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..? Tove Jansson, Bodil Malmsten, Kate Atkinson, Jan Kjærstad, Carina Burman. När det gäller Tove, Bodil och Jan har jag det mesta men det finns luckor i samlingen.

* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa? Damernas detektivbyrå har jag inte läst...

* Vilken genre vill du absolut inte läsa? Skräck och klämkäcka böcker om hur du lyckas och blir en bättre människa på alla sätt genom att bara "bestämma dig" (det kan kanske räknas som skräck det också?)

* Vilken författare vill du absolut inte läsa? Jan Guillou, Majgull Axelsson

* Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick? Jag kommer inte på några.

* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte? Ja, det är ok.

* Läser du andra språk än svenska? Engelska och danska

* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar? Jag dricker både kaffe och svart te. Jag tycker inte om smaksatt kaffe (typ vaniljkaffe).

* Vilken slags godis gillar du? Av två goda ting äter jag hellre Gott&Blandat än choklad men jag säger inte nej till choklad... Sura godisar tycker jag mindre om.

* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande? JA, särskilt russin...

* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)? Laktos, men inte så mycket att det spelar någon roll i godis/fika sammanhang...

* Annat som du vill lägga till..? Njä...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också prassla. Det verkar kul

Anonym sa...

Ännu en som har börjat fundera på lämpliga böcker + prassel och framför allt hur få ihop ett tema.

Anonym sa...

Hej!
Jag ser fram emot att försöka knåpa ihop några trevliga brev att skicka dig! Ska bli kul!

/Din hemliga bokvän

Lina sa...

Jag längtar redan!