torsdag, september 27, 2012

En kopp kaffe

I Helsingborgs dagblads nya magasin Umami såg den här tratten för en kopp bryggkaffe. Värsta heta innegrejen det där. Bryggkaffe alltså. Så ni är jag inne igen. Äntligen.

Jag har inte riktigt hängt på lattetrenden. Man kan tro att jag stått över det men det är en sanning med viss modifikation. Laktosintolerans är väl det som gjort att jag hoppat just kaffe med mjölk. I alla fall i början av latte-eran var det svårt att få laktosfri latte. Nu serveras det sojalatte överallt men det låter ju inte alls gott. Nåväl, jag har i alla fall druckit bryggkaffe.

Espresso hade varit ett alternativ men det är så små koppar.

Men jag är nöjd med bryggkaffe, tycker innerst inne att det är det som är godast.

Kanske världen snart är mogen för att jag öppnar min kedja Kokkaffehus?

Inga kommentarer: