fredag, maj 25, 2012

Muren, del 6 och 7

Jag har inte varit på jobbet på en vecka så det kan ha hänt väldigt mycket med muren. Men jag tror inte att det hänt så mycket. Kanske för att jag har förutfattade meningar.

Innan jag slutade hann de jobba med muren i två dagar. Och blockera parkeringen... Deras oerhörda framsteg i byggandet ser ni på bilderna.

Jag förstår fortfarande inte riktigt vad det ska vara bra för. Jag tror att de har något slags kalejdoskop som de ska titta på muren med och på så sätt se hur det ser ut när det är fönster på hela fasaden bakom. Lite som när man provtittar på tapeter i en sån där spegelmanick. Fast ändå inte, tre vinklade speglar är ju inte samma sak som kalejdoskop.

Samtidigt som de jobbade hårt med att ta hål i muren skruttade det runt en maskin i och gjorde hål i marken i trädgården. Geoteknisk undersökning.

Ja, jag har mina utsända spanare som ska hålla min uppdaterad om muren (de går under kodnamnet "kollegor"). Spänningen är olidlig.

Inga kommentarer: