fredag, maj 25, 2012

Bunker

Läste Mer än golf-broschyren jag fick av före detta kollegan. Jag tror inte att jag fick broschyren för att jag skulle fördjupa min kunskap om golfbanor i nordvästskåne utan för alla tipsen om ställen att besöka utöver golfbanorna. Jag försökte verkligen låta bli att läsa men det är svårt. Ingresserna om golfbanorna blir snabbt lästa när jag bläddrar förbi.

Läste om Ängelholms golfklubb. Det är den enda golfklubb som har en bunker i form av en lergök. Militärhistorisk som jag är tänkte jag på en krigsbunker och fick inte ihop det i mitt huvud. Hur då formad som en lergök? Det mesta av bunkern är under mark, sticker bara huvudet upp? Och stjärten? Låter det när det blåser från ett visst håll.

Sedan insåg jag att det var mina golfbaneordskunskaper det var fel på...

Inga kommentarer: