fredag, augusti 12, 2011

Konstiga djur i vår natur

-Ett rådjur, säger jag och pekar ut på det betande rådjuret på åkern genom mitt fönster i baksätet.
-Det var inget rådjur, säger maken, det såg ut som en känguru.
-Det var ingen känguru, sa jag, du brukar ju inte säga att det är kängurur utan harar när jag ser rådjur.
(Sorgligt nog har han haft rätt någon gång)
-Vi får vända och titta, det såg konstigt ut, säger maken.

Vänder bilen. På åkern står ett rådjur. Det är skönt att man har rätt ibland.

På vägen hem igen säger maken att det nog var en dovhjort trots allt. För det såg konstigt ut. Jaja, jag hade rätt ett tag i alla fall. Rådjur är trots allt närmre än känguru...

2 kommentarer:

Fisen sa...

Man skulle kunna tro att det var i Billesholm ni var och körde ;)

Lina sa...

Då hade vi nog inte vänt ;)