lördag, december 20, 2008

Jultomten vs vis man

Efter att ha fikat med Z igår och diskuterat de tre vise männens betydelse för julen (eller i alla fall julklapparna efter den 6 januari) började jag fundera över vad jag har flest av i mitt julpyntade hem. Idag när julpyntet kröp fram ur kartongen bestämde jag mig för att räkna.

Nio jultomtar Tolv visa män
(OBS! Tomten i julgruppen som R. gjort till mig på scouterna)

Ja, ni ser själva - de visa männen är fler. Fast de kommer ju alltid tre och tre till skillnad från jultomten som kommer ensam. Då är det bara fyra omgångar visa män mot nio jultomtar. Men så kan man ju inte räkna, var och en är ju viktig i sig...

Överlägset flest var änglarna i vilket fall som helst. Och stjärnorna.
Jag får väl erkänna då, jag tillhör de religiösa julfirarna...

Inga kommentarer: