måndag, november 17, 2008

Tredje paketet

Idag lystes den grå novembermåndagen upp av ett pocket och prasselpaket!

Paketets innehåll:
En bok jag inte läst, Honungstungor av Helene Uri. Den låter väldigt spännande!

Tre sorters te varav två gav mig nostalgiska minnen. Oriental evening var min brors favoritte när vi var mindre och Lundablandning var ju ett måste under studenttiden! Tehuset Java - hmmm! Den tredje sortens te, Ipanema, är mycket gott. Det hade jag inte smakat tidigare så det blev kvällens te här hemma.

Dessutom fanns det i paketet en bokmärkeskalender. Vid varje månadsslut kan man dra av bilden och, vips, blir det ett bokmärke. Utomordentligt bra och praktist. Särskilt som jag är en mästare på att lägga mina bokmärken på märkliga ställen när de pustar ut mellan böckerna. Det brukar sluta med att jag hittar någon tågbiljett, ett gammalt kvitto eller gör hundöron. Tills jag hittar något av mina fina. Tolv nya är aldrig fel!

Tack min (malmöitiska?) hemliga bokvän!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att teerna visade sig vara gamla favoriter - de är även mina favoriter! Och på sätt och vis befinner jag väl mig där du gjorde vid den tiden; student (för tillfället i Lund, därav de täta besöken på Tehuset Java; underbart ställe!) Bor dock, som du gissat i Malmö.

Och då jag inte lämnat några vidare ledtrådar, förrutom den skånska/malmöitiska anknytningen, får jag väl avslöja mig. Din hemliga bokvän har varit Klara på klarastext.wordpress.com

Bokmärkena tyckte jag var så fina; och då jag också är sådan som glömmer bokmärken, gör hundöron, lämnar tågbiljetter eller en tråkig avriven papperslapp. Här har man dels en söt kalender och dels tolv bokmärken. Snitsigt!

Hoppas boken passar dig och ha en fortsatt bra höst!