tisdag, oktober 21, 2008

Tusen sökningar

Läste i Språktidningen om Google som hjälpmedel i språkforskning. Det som fick igång mig mest var dock upplysningen om att man bara hade ett begränsat antal googlesökningar per dag. Tusen stycken för att vara exakt. Vad händer när man har sökt tusen gånger? Ploppar det upp ett meddelande och vad står det i så fall på det?

Du har nu använt dina tusen sökningar för den här dagen. Gå och gör någonting vettigt istället.

Det är inte utan att jag är lite sugen på att ägna en dag åt att söka.

Man skulle kunna reda ut det här med meningen med livet - men räcker tusen frågor till det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, tusen sökningar per dag... jag anser väl en person som söker så mycket eller mer är i behov att kolla upp meningen med sitt liv. :P
Diskuterade meningen med livet i våras när jag läste filosofi (gymnasiet) och jag tror det skulle ta lite längre tid/gå åt fler än tusen sökningar. Men det beror väl på ens uppfattning om det och hur djupt man orkar gå s.a.s. ^^

Lina sa...

Förhoppningsvis går det åt fler än tusen frågor. Men jag vet inte om Google är det rätta stället att ställa dem...