söndag, oktober 05, 2008

Priset är värt priset!


Vi vann årets hösthajk!

Vi var bäst på att klättra, känna igen platser på foton, kasta ägg och leta paket. Vår smurfkastningsmaskin var överlägsen! Smurfen for som en raket i sin lilla konservburksbehållare med gröt när gasoltuben sprängde i betongröret. (Magnus som bar den upphittade röret är värd ett tack för sin smågalenskap.)

Natten i vindskyddet var kanske det som kostade på mest. Det blir inte mycket sömn när det nästan blåser storm. Vid tretiden var jag och Joel uppe och fäste fast presenningen med stora, tunga stenar. Det var tur för precis efter att vi krupit tillbaka i våra sovsäckar började det regna. Det öste ner samtidigt som det blåste minst lika mycket som innan. Jag vaknade nästa gång av att min sovsäck var dyngsur i fotändan. (Just då och där kunde jag nästan hålla med mina kollegor om att jag nog inte var riktigt klok...) Jag flyttade till ett torrare ställe och halvsov till morgonkvisten.
Min nya sovsäck utsattes för en rejäl prövning redan första natten. Men jag höll värmen, trots att sovsäcken och liggunderlaget var våta. Sovsäcken fick med beröm godkänt!

Söndagen var regnig och blåsig. Men vi tävlade vidare och vann med hela tre poäng!

Väl hemma, efter en tupplur och en lång varm dusch, med en brasa sprakande i kakelugnen och all packning upphängd på tork känns det bra.

Så skönt att vara ute och scouta en helg i skogen ibland!

Inga kommentarer: