onsdag, september 10, 2008

Pocket och prassel, paket ett

Ett stort paket låg i brevlådan när jag kom hem i måndags. En mysig deckare, tre sorters te och naturgodis.

Visst kan jag ana ett tema:
  • boken utspelar sig i Afrika
  • figurerna på kortet ser lite afrikanska ut
  • huvudpersonen Mma Ramotswe dricker (enligt min hemlige bokvän) rooiboste
  • naturen är närvarande i boken (också enligt min källa) därav naturgodiset
  • Oskars blandning (det svarta teet) är kanske en ledtråd i deckargåtan (eller bara bonus eftersom det nog kan vara lite klurigt att få med något svart te i temat).
Tack till min hemliga bokvän! Det ska bli trevligt och gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt! Jag väntar med spänning på mitt paket.

Anonym sa...

Så kul att du har fått det och hoppas det kan förgylla några dagar så här på höstkanten!

/Din hemliga bokvän