onsdag, september 11, 2013

Filmförvirring

Hur man kan förvirra sin fru.
Börja titta på en film en kväll när hon inte är hemma. Ta andra delen i en filmtrilogi. Se färdigt filmen med henne dagen efter och se nästa film helgen därpå.

Eftersom det är Sagan om ringen vi såg på har jag ju sett den tusen gånger. Jag antog att det var första filmen vi såg på först och andra filmen sen. Men när handlingen närmade sig upplösning började jag så smått fundera på vad som hände i tredje filmen. Den som vi inte sett än. Vägen tillbaka från Moria? Nej, jag fick inte ihop det. Till slut bestämde jag mig för att det kanske var så att det bara var två filmer eftersom de små hoberna närmade sig Domedagsberget. Så var det nog... Det verkar otroligt, jag har bestämt för mig att det var tre filmer, en till varje bok.

Nåväl, någon dag senare sa Robban att vi har ju kvar att se den där första filmen i trilogin. Då gick det upp för mig hur allt hängde ihop...

2 kommentarer:

jspr sa...

Jag läste detta i min reader och fick för mig att det var Fredrik Backman. Men sen verkade det inte vara det på slutet.

Lina sa...

:) Det tar jag som en komplimang jspr!