fredag, november 09, 2012

Gör inte det här hemma!

När någon på fejjan skriver att brownie-grejen är livsfarlig så ska man tro det. Låta bli att prova. Men det är väl som i Ronja Rövardotter, man måste veta vad det är man ska akta sig för.

Så för allt i världen, blanda inte 4 msk socker, 4 msk mjöl, 2 msk kakao och lite salt väl i en mugg. Tillsätt absolut inte 2 msk rapsolja och 3 msk vatten och rör om till en slät smet. Låt bli att köra det i drygt 1 min och 30 sek i micron. Om du nu trots allt gjort det så låt bli att äta det med lite glass.

Jag har gjort det och jag är glad för flera saker:
  1. att jag bara hade kakao till en halv sats. Hade jag haft mer kakao vet jag inte om jag hade kunnat låta bli att göra en sats till... 
  2. att jag inte hade det här receptet när jag var tonåring. Muffins tar ju ändå lite längre tid att göra. Och alla de där russinen jag åt var faktiskt nyttigare.

Det här var alldeles för lätt och alldeles för snabbt.

Livsfarligt! Livsfarligt. Nu har jag varnat er.


3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Tack för varningen ;)

Sara sa...

Tre gånger på lika många dagar, gudskelov delat med min mamma två av gångerna. Vart ska detta sluta!!??
Ska dock genast sprida varningen, så att inte fler trillar dit...

Lina sa...

Bra Sara! Man måste ju göra en insats för folkhälsan ;)