fredag, november 04, 2011

Höstsemester

En av mina kollegor åker till Kanarieöarna imorgon, en annan till Madeira om en vecka. Det låter ganska skönt.

Idag la min kusin ut höstbilder från stranden i Tversted på fejjan. Då fick jag en sån där längtansklump i magen. Det är så fint med alla höstfärger och det grågrå havet.

Ja, jag inser att det är knäppt men jag hade nästan hellre åkt dit och blivit genomblåst vid Nordsjön än av milda atlantvindar...

(Fast om någon bjöd mig på en resa till en ö i Atlanten hade jag ju inte tackat nej ;) )

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Men det är ju en otroligt fin plats att bli genomblåst på!

Fisen sa...

Nordsjön, va konstigt det lät... :)

(måste tillägga att jag fick "bante" som ordverifiering, tror bestämt att internet känner på sig att jag levt på godis och pizza hela helgen...)

Lina sa...

Ja, Vesterhavet låter ju mer logiskt om man är i Ålbæk ;)