onsdag, april 23, 2008

Russin

Igår åt vi ekologisk frukost med jobbet. Det var gott. Allra godast var russinen. Ekologiska från Saltå Kvarn (som ligger nära ett mycket harmoniskt ställe i Järna där man blir serverad gröt om man är lite nere).

Idag när jag hade tränat kände jag ett stort sug efter russin. På vägen från träningen går jag förbi en mataffär som skryter med att de har 58 sorters olivolja. Skrytet gjorde att jag trodde att det även fanns valmöjlighet när det gäller russin. Men icke. Stor eller liten förpackning av Sun Maid var vad som fanns att välja på. Det blev varken eller. Så det så.

Nu undrar jag lite var jag kan få tag på russinen. Det är ju en bit till Järna. Och jag är inte sugen på gröt...

1 kommentar:

Anonym sa...

:D ja akta dig för gröten! ;) hemköp har ibland.. Eller hemköp här har massa saker från saltå kvarn i alla fall. ( saltå har även grymt god ( läs även dyr) rabarbet saft)


KRAMAR