torsdag, februari 28, 2008

Räknemaskin

Min dator på jobbet har fått något allvarligt fel. Varje gång jag vänder ryggen till för länge (går och dricker kaffe till exempel) får drivrutinen till grafikkortet fnatt. När jag sätter mig vid datorn igen är allting väldigt stort och den blå himmeln som mina skrivbordsgäss flyger mot turkos. Datakillen som kom för att se på eländet hade inte mycket mer att säga än att jag var tvungen att beställa en ny. Leveranstiden är en vecka. Tills dess får jag stå ut med att starta om datorn varje gång jag vänt ryggen till eller ständigt vara på min vakt (och klara mig utan kaffe).

Mitt i detta datorhaveri visar det sig att jag är i behov av en antikvitet för att utföra min nya arbetsuppgift - en räknemaskin med remsa. Den är inte lika rolig att leka med som en ny dator men den rasslar fint varje gång man trycker på + (eller något annat räknetecken) Låter lite gammeldags och jag är säker på att någon kommer att klaga på att jag stör friden...

Inga kommentarer: